• 1-800-516-0041
  • info@scmountainretreats.com
Go back

Book Your Stay

Loading

Expedition Station #8576

4.5 out of 5 stars based on 52 user reviews
1 Bedroom(s) | 1.5 Bathroom(s) | Sleeps 6
Private balcony with scenic views. Updated kitchen and an extra half bath. Ideally located in River Run Village so you're just steps away from shopping, restaurants and festivities.

Expedition Station #8576

Overview


**If you have reached our listing through VRBO and choose to reserve your stay using the VRBO "book it" button you will be charged up to 9% more due to their new service fee.**





This 625 square foot 1 bedroom, 1.5 bathroom condo sleeps six and is ideally located in River Run Village so you’re just steps away from shopping, restaurants and festivities.





The entryway has a mounted hooks and a bench for your convenience while coming and going throughout the day. The living area features a flat screen TV mounted above a beautiful gas fireplace and a queen-sized sleeper sofa. There's also a Murphy bed that pulls out from the wall. Extra sheets and blankets are in a closet. The private balcony can be accessed through the living room and offers scenic views.





The full-sized kitchen is stocked with all the essential cookware and tableware you need to cook a meal away from home and features granite countertops and stainless steel appliances. The dining area comfortably seats four with three additional seats at the breakfast bar. The guest bathroom is located just off of the living area and features a pedestal sink, shower with sliding glass doors and the master bath toilet area can be accessed through a door. Both bathrooms are stocked with towels and an initial supply of toiletries.





The bedroom features a queen-sized bed and a flat screen TV. The en suite bathroom has double sinks and a shower/tub combination with a door separating the toilet area for added privacy.





ENHANCED GUEST SERVICE: Rest assured that this home away from home is professionally managed. We provide cleaning services, regular maintenance, lock-out service and 24/7 emergency call service.





GUARANTEED BEST PRICE: If you find a better deal at the time of booking on a comparable property, then provide us with clear evidence and we will beat the deal by 10%.





DISCOUNTS YOU WILL USE: As a guest of Summit County Mountain Retreats, you can take advantage of discounts on an array of services including ski rentals, ground transportation, bike rentals, horseback riding and much more. Let us know during the booking process, and we'll make sure you have what you need.





WATCH OUT FOR GIMMICKS: Don’t be fooled when someone offers discounted lift tickets. Discounts on lift tickets are all the same as long as you do not buy at the ticket window. Buy your discounted lift tickets from the kiosk at the grocery store or online. Kids Ski Free is another gimmick designed to make guests believe they’re getting a deal when in reality they’re paying higher nightly rates and an “amenities fee.” When you do the math on total cost of stay it turns out it’s not a deal at all.


Amenities


Living
Internet, Heating, Baseboard Heating, Linens Provided, Towels Provided, Classic Linen Package, Fireplace, Television, Satellite/Cable, HDMI Connection, Flat Screen TV in Living Room, Flat Screen TV in Master, DVD Player, DVD Player in Living Room, Natural Stone Floors, Iron & Board, Humidifier(s), Box Fan(s), Vacuum Cleaner, Broom & Dustpan
Kitchen
Kitchen, Granite Countertops, Stainless Steel Appliances, Refrigerator, Stove, Oven, Microwave, Dishwasher, Cookware, Dishes & Utensils, Coffee Maker, Initial Supply of Coffee, Initial Supply of Sweeteners, Toaster, Ice Maker, Salt & Pepper, Oven Mitts, Dish Towels, Paper Towels, Garbage Bags, Dishwasher Detergent, Dish Soap
Bathroom
Generous Supply of Towels, Hotel-size Shampoo & Conditioner, Hotel-size Lotion & Bar Soap, Double Sinks in Master, Walk-in Shower in Bathroom(s)
Geographic
River Run Village, Short Walk to Gondola, Free Door-to-Door Shuttle Rides, Next to River Run Ice Rink, Next to River Run Putt-Putt Golf, Next to Playground, Nearby Hiking/Biking Trails, Nearby Ski School, Nearby Championship Golf Courses
Outdoor
2nd Floor Property, Balcony, Private Balcony, Scenic Views, Parking, Underground Parking Garage, 1 Parking Space per Rented Unit, Overflow Lot Parking Available
Complex Amenities
Communal Pool, Heated Pool, Hot Tub, Steam Room, Fitness Room/Equipment, Bicycle Storage, Outdoor Grill, Shared Recreation Room, Pool Table(s), Elevator, Coin-operated Laundry Facilities, Lobby with Seating Area & TV, Ski Lockers
Nearby Attractions & Activities
Nearby Bank/ATM, Post Office/FedEx, Medical Services, Groceries, Gas Stations, Restaurants, Outlet Shopping, Healthy/Beauty Spa, Cinemas, Live Theater, Festivals, Churches, Playground, Scenic Drives, Sight Seeing, Wildlife Viewing, Walking, Hiking, Horseback Riding, Boating, Paddle Boating, Fishing, Miniature Golf, Mountain Biking, Marina, Skiing, Snowboarding, Cross Country Skiing, Sledding, Snowmobiling, Ice Skating

Guest Reviews of expedition station #8576

Keystone, CO

Vacation Rental Reviews by

wonderful space and location

| 4 out of 5 stars
Review by Susan B.

This unit is extremely attractive, cozy, and comfortable, and ideally situated close to the resort. The only downside was that there was a LOT of noise outside during the night, and because there was no air conditioning, the windows were open. As a result, we had a terrible time sleeping. This would not be an issue for a sound sleeper or in the winter.

4TH OF JULY VACATION

| 5 out of 5 stars
Review by David S.

We enjoyed are stay at Expedition Station # 8576 very much. The apartment was clean, well equipped, everything was working, convenient to the Keystone Village and especially enjoyed the second bathroom. We will definitely return to this rental apartment in the future.

WEDDING TRIP

| 4 out of 5 stars
Review by Michael K.

WE HAD A VERY NICE TIME.

Cozy 1 Bedroom

| 5 out of 5 stars

Cozyy one bedroom, unit was small and clean as advertised. A great place to rest your head and share a meal while visiting Keystone's River Run Village. The bed in the master bedroom and the murphy bed are both queen size beds.Overall the unit was comfortable with 3 people but would not want to sleep 6 in it. Walking distance to the gondola was ~5min.

Ideal location!

| 5 out of 5 stars
Review by Craig V.

Very clean - just a short walk to the Village, and River Run Gondola. It was a bit tight for 5 people, (2 adults / 3 kids) but we made it work! My wife and kids really enjoyed the pool and hot tub after skiing /riding all day. Having underground/heated parking was a real bonus too! We would stay here again.

Ski trip

| 4 out of 5 stars
Review by Thomas M.

Unit was way smaller and tighter than I expected. We needed to move furniture around to be able to get around. Unit did not have a dvd player like it said it did, but the front office took care of that right away. Very close to the slopes, but there was a large ski club in town that same week. The ski club took up a lot of the facilities in River Run (restaurants, ski rentals...).

Bed was hard as a rock

| 4 out of 5 stars
Review by Christina C.

Really loved the condo but a pillow top or a mattress change is really needed!Also please change initial info letter to state locker keys are hanging on the walland parking is below the building, with key cards needed to get in and out.Overall lovely building. Nice condo. Had a good time.

family trip keystone 3/17

| 3 out of 5 stars
Review by Jodi P.

Biggest complaint was no way to regulate heat- stifling most of the time. It is a little tight in living room for 4 adults to see TV and not be sitting on top of each other. Had rented movies too tired to do anything else after day on mountain. A larger screen or ability to swivel it would be helpful

Very nice Place

| 5 out of 5 stars
Review by Randy S.

Enjoy are stay

3 Nights 3 adults.

| 5 out of 5 stars
Review by Tom T.

No complaints. Fit us perfectly.

Almost too cozy

| 4 out of 5 stars
Review by Mark E.

Pictures do it justice. Nicely furnished, kitchen has everything you need to prepare a meal and eat in. It is a little cramped with murphy bed pulled down and can imagine it would be more so with sofa. Only DVD player was in bedroom. Would be nicer to be in living room to entertain kids when prepping dinner, etc. The unit was almost unbearably hot and thermostat did not work to lower heat so we ended up cracking windows open--in December.

Perfect Keystone retreat!

| 5 out of 5 stars
Review by Julie G.

This condo by far exceeded our expectations. It was clean, and very well designed to provide everything needed for a comfortable stay.

Expedition Station

| 5 out of 5 stars

Location is great. Great for a couple, would be tight for 6. Internet was good.

Summer vacation

| 5 out of 5 stars
Review by Michael E.

The location was great. It was just a short walk for coffee, dining or kids activities. The size was good for the five of us but we have three small children. It was nice and clean.

Keystone ski trip

| 5 out of 5 stars

As expected, small but everything our party of six needed for a quick ski trip. The ski lockers and year rounded heated pool were a nice park. The staff even mailed us a lost item we left for free to weeks after our trip!

Very good

| 5 out of 5 stars

This was a very good unit. The only drawbacks were that the hot tub outside in the common area was not opened at 8:00 a.m. Also, the shower in the locker room was stripped of the plumbing for the whole time of our stay. That's River Run's responsibility ... and should have been fixed so it could be used.

Keystone Lodging close to slopes

| 5 out of 5 stars
Review by Linda C.

Perfectly suited for three adults. This vacay stay worked very well for us. I loved that it had the extra bathroom space. The only thing that was missing upon our arrival was extra trash bags of any kind throughout. So on the evening I discovered that we need a couple of trash bags, I called and left a message and they were promptly delivered the next day! I was especially pleased to find this place in this location at this price! Thank you. We enjoyed!

A great place to stay for a ski trip

| 5 out of 5 stars
Review by Monica P.

My husband and I stayed at the condo for a ski trip. The overall condo facility was great - location, amenities (ski lockers, pool table, hot tub, etc). The condo itself was clean and just the right size with a very comfortable living area and a well stocked kitchen. The furniture and decor add to the mountain feel and are in good condition. If you like a really firm bed then you'd like the bed in the condo. My only suggestion is that the bed linens, pillows, blanket and comforter be updated as what's there now is pretty worn.

Perfect set up for our last minute ski get away

| 5 out of 5 stars
Review by Julianna B.

This unit was perfect for our last minute ski vacation. The location (ski in / ski out) was great for the different level skiers. The complex amenities, heated underground garage, outside hot tub and pool, pool table, and ski lockers, made it very nice. The Murphy Bed in the dining room was a great addition to the queen bed in the bedroom and the pull out couch. The kitchen was well equipped for cooking our meals.

Easy summer condo!

| 5 out of 5 stars
Review by Ashleigh L.

We stayed in this condo for a summer wedding, the check in was easy with clear directions, the property was easy to find, and our condo was clean and in great condition. Would recommend this property for anyone looking to stay in the Keystone Village.

Short Mountain Getaway

| 4 out of 5 stars

Recently stayed 3 nights in this condo with my husband and teenage daughter. The unit is smaller than it appears but was fully accommodating. none of the units are air conditioned and it was warmer than usual during our stay. The office brought us two box fans right away when we called. This unit has a partial view of a parking lot and mountainside. It was fine for a short stay but would want something larger and with a better view if staying longer. River Run Village is a quaint village with shopping and several restaurants within walking distance. Overall a very nice location and property.

Summer in Keystone at Expedition

| 5 out of 5 stars
Review by LeAnn N.

A very nice place to stay, easy to check in, great directions to find, the accomodations were very nice- a little cramped with the big coffee table in the fireplace area but overall everything you may need for a stay was available.

early Thanksgiving getaway

| 4 out of 5 stars

overall it was great. The only areas that could have used improvement were the Murphy bed linens and the half bath off of the kitchen.

Nice Unit

| 5 out of 5 stars

The unit was clean and well maintained. Enjoyed my stay.

Summer 2014 Vacation

| 5 out of 5 stars
Review by Steven W.

I planned this summer vacation to spend quality time with my two kids (18 yr old and 21 yr old). We live in the St. Louis, MO area. I've always loved CO since I was young, and I think my kids may have gotten a lot of my outdoor appreciation genes. We absolutely loved our vacation, and I was very satisfied with our condo, and the surrounding area. We would love to go back to the same location and have another awesome experience in Keystone and the area. Very cool...keep up the great work!!!!!!

fun and convenient

| 4 out of 5 stars

Our family of four really enjoyed our Keystone trip and wish we could have stayed longer.

Spring ski

| 5 out of 5 stars

Great

Expedition Station Stay

| 3 out of 5 stars

We appreciated the cleanliness of the room.the cleaning staff left plenty of towels, which is always appreciated. The Murphy bed was a nice touch, so that we did not have to pull out the couch. The only issue was that the main living area was a lot smaller than expected. I certainly would not recommend 6 people stay there. It was tight and we could not sit at the table com portably to eat, with 4 people. I

Terrific little condo!

| 5 out of 5 stars

The condo was great! 5 of us stayed there for a skiing vacation over New Year's. Everything was great - the only slight complaint we had was where to put our trash. I know that sounds strange but there were no trash cans around anywhere - especially for our kitchen trash. I know that sounds silly 🙂 Beautiful condo that we would definitely stay at again!

Great location and amenities!

| 5 out of 5 stars
Review by Hellen D.

We loved the place but I especially love that I was able to get my clothes back that I accidentally left in the closet!! Thank you for that!

awesome weekend getaway property

| 5 out of 5 stars

Good service from rental and resort staff. Well maintained property w/ very homey feel. Awesome heated underground parking. Loved every part of it.

Good weekend

| 4 out of 5 stars
Review by Martha T.

We had a lovely stay and will be back.

Loved it here.

| 5 out of 5 stars

We will be back. 🙂

nice stay

| 5 out of 5 stars
Review by Simone M.

The unit was very clean and excelent place.

Keystone Getaway

| 5 out of 5 stars
Review by Shane K.

Thanks for the affordable weekend getaway in a great condo!

Spring Skiing Weekend with My Son

| 4 out of 5 stars

My son and I met in Denver to enjoy a few days of Spring skiing together. This condo worked out well for us; the location was very good, garage was handy, and amenities just right. Only things that I would wish for were better cable TV (did not have all of the NCAA tournament games), and the room temp was too hot even with stat down all of the way, we had to keep windows partially open to stay comfortable! All in all, for a Father-Son get away, it was just great!

Great value and location in a tight space.

| 4 out of 5 stars
Review by David S.

Room was in a great location in Keystone. Walking distance to the slopes and down the steps to the pool and hottub. The condo itself was tight for 5, but they maximize the space. You pull out the bed from the couch and you realize that your just a few inches from the fireplace. Really appreciated the luggage carts on the property and wagons to tote the ski equipment to the lift. Some times the small things make a big difference. Only complaint would be the chairs around the dining table. Couldn't fit the whole family which made family time around the table disjointed and awkward. Should think about putting a bench seat along the wall next to the murphy bed so that you can squeeze some more bodies around the table. Overall, a great stay and a great value for the location.

Manager Response:
Thank you for staying with Summit County Mountain Reterats!

ski trip

| 4 out of 5 stars
Review by tim m.

cheapest toilet paper ever

Manager Response:
Thank you for staying with Summit County Mountain Retreats! We use the same toliet paper The Marriot uses.

Quick Ski trip

| 4 out of 5 stars
Review by Jim J.

Condo is in a great location. Close to the slopes of Keystone. We didn't ski Keystone this trip, but its still close to all the other resorts. Condo has all the items you need to cook your meals, or it is very close to several dining options in the Keystone village.

Manager Response:
Thank you for staying with Summit County Mountain Retreats!

Great and convenient place to stay.

| 5 out of 5 stars
Review by Kent A.

The location was nice and close to the Keystone village shops, the outdoor pool and hot tub wear great and I really liked the heated garage. Will stay here again.

Manager Response:
Thank you for staying with us!

Love it!

| 5 out of 5 stars

The location was perfect. The condo was nicely decorated and had everything we needed. Heated garage is awesome. Only thing we would change is the mattress in the bedroom, very uncomfortable. Other than that we had a wonderful stay and would definitely come back.

Summit County Resorts in Keystone, CO

| 4 out of 5 stars

This was a wonderful stay compared to hotels! We wished we would have found this place sooner and were able to stay longer! Expedition Station was really nice and the room we stayed in was very comfortable! They told us it sleeps six but we were four adults and with all the luggage we were crowded! It really didn't have many places to store the luggage to get it out of the way! Also, there was no air conditioning! Having gotten the negatives out of the way, this was a 9 out of 10. We were on the second floor kitty corner from the laundry (coin operated) WONDERFUL! The kitchen had a ice maker and dish washer which my adults kids appreciated so much!I never met any of the staff but the people we talked too to book this place were really professional and did everything they said they would! Plus, we decided we'd like to stay an extra night and they gave us a really affordable rate! We asked for another fan and they delivered it the next morning! We were lucky the weather was so pleasant or it may have been uncomfortable!~ Overall, we wished we could have stayed longer!

Manager Response:
Generally the High Rockies do not have properties with A/C. It is only missed during the afternoon on a hand full of days per year. Even on the hottest days, the temps do not get above 78 in the afternoons. The night time temps are always in the 50's or less. These facts combined with the very low humidity make A/C an afterthought at best. I did not believe this before I lived here. I am from the Houston area and my world view was that you would have to be a true massacist to go on vacation to a place without A/C. NOT TRUE IN THE HIGH ROCKIES.

Had a great time

| 5 out of 5 stars

We just wanted a few days to get away. We played near the river, hiked, swam, read books, and relaxed in the hot tub. A great get away!

great location in river run

| 4 out of 5 stars
Review by John M.

stayed in river run 10x in last 20 years always a good time and great location

Exp Sta #8576, 28 JAN - 01 FEB 2012

| 4 out of 5 stars
Review by Lawrence G.

Have stayed in the River Run area several times. If you are just interested in a place to sleep and take a shower, then this property would work for more than three people, but it will be cozy. If choosing a non-Vail Resort property, the price must be right, because VR properties come with some perks like Arrival Day lift tickets and no separate cleaning fee, plus fresh towels every day ... perks this property did NOT come with. This trip was three men, so the property was fine, just had to put the Murphy Bed up and down at night. The main bad side was this property faces the skiing parking lot at River Run, and the BobCats started clearing now at 0600 Monday morning!!! Also, would recommend the property management put tile in the entry way. Would save wear-n-tear on the carpet in the entry where boots are supposed to be removed.

Manager Response:
Thank you for staying with us. All properties in Keystone are owned by individual owners. It is not within any property management companies ability to determine the layout, design or features of any privately owned condo. It is true that Vail operated properties do not charge a seperate cleaning fee. Instead they charge a much higher nightly rate for every single night a guest stays. Our company does provide daily towels, upon request. In most cases towels are not requested because we stock our condos with about double the amount of towels as our competitors. We understand it can be frustrating with snow removers and other equipment disturbing guests. Though this is an issue, all we can do is continually request that Vail Resorts snow removers will be more considerate of guests. One great advantage you have with Summit County Mountain Retreats is that we allow our guests to choose the condo they want. Our competitors rent you a particular size condo and then put you in the condo that is most convienent for them, not you. Again we thank you for staying with us and we do care about your experience and will continue to work towards improving all guest experiences.

River Run

| 4 out of 5 stars
Review by Trudy G.

The property is very nice and conveniently located walking distance from the slope.

Keystone for NYE

| 1 out of 5 stars

Great condo for 5 people (1 bedroom, 1 murphy and one convertible bed). Close to slopes. Parking in the garage was tight and tricky, especially for a van or large SUV.

Great Keystone Experience!

| 5 out of 5 stars
Review by Patricia W.

We had a great time in Keystone and the surrounding area and were very pleased with our cozy condo complete with fireplace, full kitchen, two bath areas, a balcony and garage parking. The condo was immaculate and well-supplied. Couldn't ask for more. Check in and out was a breeze and all the employees were very accommodating, recommending restaurants and "must-sees." As Arnold once said: "I'll be back."

Walking distance to everything

| 5 out of 5 stars
Review by Steven M.

We had 6 people in here and it was a little tight, but we were really only in the Condo to sleep, so it worked out great. This condo was close to the shops in the River Run Village (which is the "main" area of the resort) and the Gondola. We also easily walked to a couple different resauraunts outside the village. Cooking and eating in the room could be an issue if you have a bunch of people, but the bottom line is this is a GREAT VALUE.

Good place for a family

| 5 out of 5 stars

We enjoyed our stay. The condo was pretty small but we managed. The only negative was that the beds were extremely uncomfortable...very hard! Everything else was really nice. The condo provided great information, as well.

Wonderful!

| 5 out of 5 stars
Review by Katie T.

We had an excellent vacation, and loved this condo! It was the perfect location, clean and just the right size for 3 people. We couldn't believe how affordable the price was for this location! I was also very pleased with the customer service when booking this reservation. I feel like that is hard to come by these days, and I was thoroughly impressed with the service. Thank-you for the wonderful stay. I will definitely use you again!

Manager Response:
Katie,Thank you so much for the kind words. We look forward to seeing you again.

My Best Friend and I took our sons on a Father and son trip this was my son and I second trip to River Run Village and the Mountain and the Village just keeps getting better and better!!!!!!

| 5 out of 5 stars
Review by Craig S.

Manager Response:
Craig we are very happy you had a great time. Thank you very much for choosing us. We really appreciate it and look forward to seeing you again soon.

Seasonal Rates

Date RangeRate
08/01/2017 - 08/19/2017$74.26
08/20/2017 - 08/31/2017$61.42
09/01/2017 - 09/03/2017$71.10
09/04/2017 - 11/09/2017$64.64
11/10/2017 - 11/20/2017$88.48
11/21/2017 - 12/02/2017$102.35
12/03/2017 - 12/13/2017$119.90
12/14/2017 - 12/20/2017$196.90
12/21/2017 - 12/25/2017$273.90
12/26/2017 - 01/01/2018$401.35
01/02/2018 - 01/11/2018$203.01
01/12/2018 - 01/14/2018$222.88
01/15/2018 - 02/01/2018$203.01
02/02/2018 - 02/15/2018$214.20
02/16/2018 - 02/18/2018$228.85
02/19/2018 - 02/28/2018$214.20
03/01/2018 - 03/08/2018$221.34
03/09/2018 - 03/17/2018$243.09
03/18/2018 - 03/31/2018$231.99
04/01/2018 - 04/14/2018$113.85
04/15/2018 - 05/24/2018$73.60
05/25/2018 - 05/27/2018$72.96
05/28/2018 - 06/28/2018$85.10
06/29/2018 - 07/07/2018$108.10
* Seasonal rates are only estimates and do not reflect taxes or additional fees.
August 2017
SMTWTFS
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
September 2017
SMTWTFS
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
October 2017
SMTWTFS
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
November 2017
SMTWTFS
   01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
December 2017
SMTWTFS
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
January 2018
SMTWTFS
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
    Available     Unavailable  Check-In Only  Check-Out Only